7 Sfaturi pentru un newsletter pe e-mail mai bun
Este foarte dificil de creat newletter-e perfecte pe e-mail. Daca sunt prea incarcate cu informatii, destinatarii acestora, cel mai probabil vor gasi o varianta pentru a evita sa le citeasca (nimeni nu-si doreste o campanie de dezabonare in masa). Pe de alta parte, daca nu contin suficiente informatii valoroase pentru cititor, acesta nu va gasi utilitatea primirii newsletter-elor tale pe e-mailul lui, si este posibil ca in cel mai scurt timp, acesta sa se intrerupa relatia cu brandul care ii expediaza informatii cu care nu are ce face. Multe probleme pot aparea daca newsletter-ul nu este bine redactat.
Toate aceste probleme vor afecta credibilitatea brand-ului pe care il reprezinti astfel, si imaginii acestuia, cat ai clipi. Ca sa va ajutam in redactarea continutului pe care sa il trimiti catre abonatii tai, venim cu 7 sfaturi utile in elaborarea unor newsletter-e performante.
Acestea trebuie sa aiba urmatoarele caracteristici:
- sa fie clare, concise si nu foarte complicate in limbaj
- sa aiba subiecte tratate profesionist, dar sa fie pe intelesul tuturor destinatarilor
- sa fie deschise catre abonati, eventual sa interactioneze cu acestia, dar nu foarte des, pentru a nu ii obosi pe destinatari
- sa ofere informatii si link-uri utile destinatarilor pe subiectul pe care s-au abonat, sa ii tina in priza, oferindu-le ceea ce-si doresc de la brandul tau
Pentru a atinge aceste target-uri urmeaza sfaturile pe care ti le sugeram mai jos:
Respecta-ti cititorul
Nu este nimic mai rau decat sa iti plictisesti abonatii cu newsletter-e pline de continut care nu este relevant pentru brandul tau.
Acorda-ti timp sa iti creionezi audienta adunand date demografice si decizand care topicuri vor fi de interes pentru ei. De exemplu, daca esti vanzator de inghetata, expediaza newsletter-e care se refera la inghetata, sau sunt strict legate de aceasta. Nu incepe sa comentezi ultimul sortiment de paste pe care l-ai gustat in excursia ta in Italia. Cu alte cuvinte, respecta-ti cititorul si ei vor avea incredere ca newsletter-il tau lunar va contine informatii valoroase care vor fi in beneficiul lor. Nu face asta, si vei avea un procent ridicat de dezabonari.
Nimeni nu e pregatit sa citeasca un newsletter lung si plictisitor care sa contina articol dupa articol. Incearca sa iti condimentezi cat poti de mult newsletter-ul cu fotografii, citate, link-uri sursa si testimoniale. Iti va pune in evidenta continutul fata de celelalte newsletter-e pe care le primeste. Mai ales daca esti un cunoscator de HTML si stii sa folosesti imagini care capteaza atentia cititorului. Ca un cocktail bun, un newsletter trebuie bine amestecat.
Fa-ti cunoscute clar scopurile
Adesea, newsletter-ele sunt trimise de oameni de vanzari si au un scop specific, de a determina pe cititori sa actioneze intr-un anumit fel dupa citirea acestor newsletter-e.
Fi foarte clar cu ceea ce iti doresti sa faca cititorul dupa citirea acestui newsletter. Iti doresti ca ei sa se inregistreze undeva, sa iti transmita un feed-back, sa intre pe un link specific, sa iti transmita adresele de e-mail sau sa descarce ceva? Fii foarte clar cu ce anume iti doresti de la cititorii tai.
Fa informatia usor accesibila, nu ii plimba pe multe pagini pana cand reusesc sa descopere ce trebuia sa faca. Daca le place, inteleg si apreciaza newsletter-ul trimis, sunt foarte mari sanse ca ei sa raspunda la chemarea ta.
Incearca sa trimiti un newsletter optimist, nu cersi sprijin, fa-ti abonatii curiosi sau interesati de ceea ce vor face, de actiunea la care vor lua parte.
Greselile de ortografie, gramaticale, informatiile incorecte sau inadecvate pot afecta grav credibilitatea si imaginea brandului dumneavoastra. Daca intentionezi sa fii subiectiv in newsletter-le tale, fii sigur ca toate actiunile tale sunt corecte si ca sunt ortografiate corect. Incearca sa furnizezi informatii statistice, opinii de experti si citate, pentru a demonstra faptul ca ti-ai facut temele, ca stii mai multe despre subiectul respectiv si ca esti in masura sa ii informezi despre cele ce ai aflat tu si consideri ca ii intereseaza. Daca furnizezi imagini sau citate, asigura-te ca acorzi credit cui merita. Nu este o scuza valabila in fata abonatilor tai, daca citezi sau iei drept argumente inexpugnabile, opiniile unui cvasi-cunoscator in domeniu.
Masurati
Partea buna e newsletter-elor fata de scrisori este ca exista servicii care te pot ajuta cu masuratorile. Nu ai cum sa stii daca newsletter-ul tau a ajuns direct in cosul de gunoi, sau daca a placut atat de mult incat au postat unul dintre articole pe pagina lor web. Cu ustensilele pe care ti le pune la dispozitie internetul, poti foarte usor sa afli cate persoane au primit e-mailul, cate adrese de e-mail l-au respins, cate persoane au deschis e-mailul, cate l-au forwardat catre alte e-mailuri, cati s-au dezabonat, s.a.m.d. Noi folosim Mail Chimp, Constant Contact sau iContact pentru masuratorile necesare newsletter-elor noastre, de exemplu.
Usureaza dezabonarea
Stim, ultimul lucru pe care doresti sa il faca abonatii tai, este sa se dezaboneze usor de la newsletter-ele tale. Trebuie sa le dai posibilitatea de dezabonare! Daca cineva nu mai doreste sa iti primeasca newsletter-ele via e-mail, sunt sanse mari ca sa raspandeasca aceste sentimente in ceea ce te priveste pe tine si site-ul tau, sau mai mult, brandul tau, in momentul in care constata ca nu poate scapa usor de newsletter-ele tale. Evita o presa proasta creata fara sens, usurand dezabonarea de la newsletter-ele tale oricui si-a pierdut interesul in primirea acestora. Nu avea grija, daca vei avea newsletter-e din ce in ce mai interesante, vei recapata startul astfel pierdut
Verifica-ti newsletter-ul cu atentie inainte de a-l trimite, pentru ca nu il mai poti lua inapoi
Cu toata grafica interesanta HTML pe care o folosesti, e mai bine sa fii sigur decat sa iti para rau si de aceea iti recomandam: verifica-ti cu atentie newsletter-ul inainte de a-l trimite catre cititori. Testandu-l vei putea gasi orice greseala care s-a strecurat si asigura-te ca newsletter-ul tau arata cat de bine se poate inainte de a-l prezenta abonatilor. Acesta este pasul unde ar trebui sa verifici, si sa verifici inca o data lipsa greselilor de ortografie, de gramatica, de exprimare sau discrepante intre informatii. Campaign Monitor si Mail Chimp ofera servicii de testare excelente. Dupa incarcarea si importul intregului continut HTML, iti permit testarea sablonului in peste 20 de clienti de e-mail diferiti pentru a face ajustarile de rigoare si a te asigura ca totul este in ordine. Setul de teste costa aproximativ 5$, astfel ca nu ai nici un motiv sa nu ai totul in regula inainte de a trimite newsletter-ul catre e-mailurile abonatilor.
Images courtesy of FreeDigitalPhotos.net.