Adio Altavista!
A fost cel mai bun dintre motoarele de cautare, inainte ca Google sa fie alegerea perfecta pentru orice cautare pe internet! Acum este in declin de ceva vreme dupa seria de balbe ale proprietarilor, care nu au reusit sa mentina ritmul intr-o piata cu o dinamica accelerata. Din 8 iulie, daca vei incerca sa accesezi Altavista ti se va raspunde sec „Please visit Yahoo! Search for all of your searching needs.”
Initial, motorul de cautare prezentat a fi cel care iti ofera raspunsul asteptat in cel mai scurt timp, indiferent ce anume cauti, in acest moment, AltaVista apartine Yahoo! care a decis inchiderea lui alaturi de alte 11 produse care nu mai sunt competitive.
Jay Rossiter, vice-presedintele responsabil de platformele Yahoo! a afirmat ca inchiderea acestor produse va elibera capacitatile Yahoo! pentru crearea de programe noi, interesante, cu mai mare adresabilitate catre public.
Adevarul este ca Altavista a devenit de ceva vreme un motor de cautare irelevant, parerile pe site-urile de socializare fiind impartite. Parte dintre opinenti admit ca AltaVista a insemnat ceva pentru generatia lor si ca se simt raniti de decizia Yahoo! de a inchide motorul de cautare, o alta parte dintre acestia sustin ca se asteptau ca Yahoo! sa fi facut acest lucru cu mult timp in urma.
AltaVista a fost produsul Digital Equipment Corporation, creatie a lui Paul Doherty si alti doi colaboratori, lansata in anul 1995 la 15 decembrie si denumita AltaVista dupa imprejurimile zonei unde era situata compania, in Palo Alto.
Imediat dupa lansare, AltaVista a avut o crestere uimitoare, fiind cel mai bun produs pentru acea vreme, ingloband idei noi care permiteau o viteza de cautare mult mai mare decat pana atunci. De la lansare, AltaVista a inregistrat o panta ascendenta a traficului de la 300 000 de vizite pe zi in primele zile pana la 80 de milioane de vizite pe zi , doi ani mai tarziu.
La un moment dat, anonimul Google a reusit, pas cu pas, sa fure utilizatorii AltaVista, si astfel s-a ajuns la situatia de acum, in care AltaVista mai are o saptamana de viata.
O idee geniala, cu mult inainte vremii in care a fost lansata, a stralucit o clipa pe firmament si acum dispare complet. Numele probabil ca ii va disparea odata cu generatia care l-a utilizat timp de 22 de ani.
Viata motoarelor de cautare este scurta daca nu au o echipa de „intretinere” in spate care sa fie atenta si sa intervina prompt la cele mai mici schimbari din piata.