Cautarea ramane prima metoda, cunostintele cea de-a doua , prin care oamenii gasesc website-urile
In fiecare an, Forrester Research publica un raport care arata cum anume reusesc utilizatorii gaseasca site-urile pe care le cauta. Rezultatele acestui raport sunt totdeauna fascinante, pentru ca arata diferitele preferinte intre generatii, si pentru faptul ca popularitatea diferitelor metode de a descoperi site-urile se schimba de la an la an, uneori chiar in moduri surprinzatoare.
Pentru anul 2012, 54% dintre respondenti au gasit site-urile prin cautare simpla, fata de 50% in 2011.
Retelele sociale au reprezentat cea de-a doua in topul preferintelor de acest fel, cu 32% utilizare in 2012, fata de 25% in 2011 si 18% in 2010. Link-urile au fost cea de-a treia cale importanta de a descoperi un website, cu 28% respondenti care au afirmat ca au gasit site-urile prin link-uri de pe alte site-uri, preferinta aflata in scadere fata de 31% cat era anul trecut. Dintre cei care au utilizat metode de promovare platite: doar 18% dintre cei intervievati au declarat ca au folosit acest tip de promovare pentru gasirea website-urilor. Aceasta este , de fapt o imbunatatire fata de anul 2011 cand metoda de cautare platita era cea mai slaba metoda de gasire a unui website, cu doar 8% dintre respondenti declarand ca au folosit reclamelede acest tip pentru gasirea site-urilor care ii interesau.
Forrester a intervievat 33.000 de utilizatori online din Statele Unite ale Americii si Canada, pentru a-si culege datele necesare intocmirii studiului.
Diferente de generatie influenteaza metodele utilizatorilor de a gasi site-urile care ii intereseaza.
Fara sa ne surprinda, studiul a descoperit diferente intre generatii in modul cum utilizatorii prefera sa isi gaseasca website-urile.
In timp ce cautarile normale sunt preferinta clara a tuturor generatiilor, mediul social este cea de-a doua metoda preferata de tineri, cu 50% preferinta pentru generatia Z ( cu varste cuprinse intre 18-23 de ani) si 43% la genaratia Y ( cu varste cuprinse intre 24 si 32 de ani), cu doar 22% pentru generatia mai in varsta ( intre 57 si 67 de ani) si doar 19% pentru generatia de aur (cu varsta peste 68 de ani) in utilizarea mediului social de gasire a unui site.
Prin contrast, persoanele mai in varsta se bazeaza mai mult pe metode traditionale ca televiziunea si ziarele decat tinerii. Sunt doar diferente mici in folosirea link-urilor si rezultatelor cautarilor sponsorizate intre generatii.