Conferinta dezvoltatorilor de jocuri
Desfasurata la sfarsitul saptamanii trecute, in San Francisco, Conferinta Dezvoltatorilor de Jocuri (Game Developers Conference ) este un eveniment care se desfasoara pe mai multe planuri, si anume: un plan tehnic, cu rol educativ, sa zicem asa, un plan de recrutare a valorilor, si ultimul, insa in nici un caz cel din urma, o oportunitate din partea comerciantilor de a-si vinde tehnologia, de a cumpara tehnica, soft, s.a.m.d.
Cu toate acestea, fata de alte conferinte in domeniu ( PAX- destinata intalnirii producatorilor de jocuri cu consumatorii si presa, sau E3 care va avea loc in luna iunie anul acesta la Los Angeles Convention Center), GDC abordeaza aceste planuri intr-o maniera mai mult artistica, evidentiind ideile de design, problemele de filosofia crearii jocurilor pe computer si alte probleme similare acestora.
Conferinta aduce impreuna atat programatori, designeri si firme specializate in crearea de jocuri pe computer, cat si persoane din marketing, presa, debutanti, doritori sa invete in amanunt modul in care pot utiliza jocurile pe computer.
Datorita faptului ca aceasta conferinta s-a desfasurat aproximativ in acelasi timp cu MWC ( Mobile World Congress- Barcelona), despre care am discutat acum cateva zile si PAX-East -Boston, de data aceasta, afluxul de vizitatori si de participanti a fost simtitor mai mic decat in anii precedenti, chiar daca temele tratate si produsele discutate au fost diverse si de un real interes.
Desi in fiecare an aceasta conferinta era programata in cea de-a doua jumatate a lunii martie, de data aceasta, organizatorii au dorit sa isi verifice, probabil audienta, astfel incat au incercat un simultan cu aceste doua mari si mult-asteptate evenimente in domeniul IT.
Cu toate acestea, dintre vedetele de top ale acestei conferinte, putem mentiona:
- HTC Vive/SteamVR este un kit care cuprinde o pereche de casti, doua controlere manuale si un sistem care le localizeaza. Sistemul este realizat de HTC in colaborare cu Valve si a fost lansat in acelasi timp si la MWC. Daca va doriti mai multe detalii, va sugeram video de mai jos:
- Tot aici, Nvidia lanseaza Titan X Geforce , cel mai avansat GPU ( 12 GB), dar si consola Shield care utilizeaza Android, permitand accesarea jocurilor in cloud, la un pret de circa 200 $.
- Cei care s-au grabit sa anunte cu surle si tobe decesul Steam machine si al Steam Link, ei, bine, le putem spune ca s-au pripit, mai ales datorita faptului ca la GDC, in parteneriat cu Alienware, Falcon, Northwest , Origin , Syber s.a. Valve a lansat un nou dispozitiv Steam machine dar si noul Steam Link, care , pentru un pret de circa 50 $ permite accesarea jocurilor pc direct pe Tv dumneavoastra, la 1080 de pixeli. Alaturi de acestea, Valve a mai adus la conferinta si noul lor Steam controler, care a starnit vii si ample dispute in ceea ce priveste designul ciudat, nu neaparat neplacut, dar si capacitatile acesteia.
- Xbox One adaptor wireless pentru Windows. In sfarsit exista dispozitivul care permite accesarea jocurilor Xbox One pe calculator, permitand astfel crearea de echipe mixte ( cei care detin console Xbox One si cei care nu detin astfel de console). Cei care isi doresc sa ramana si sa joace de pe consola, o pot face acum , chiar daca prietenii lor prefera pc-ul.
- Motorul Source2 de la Valve, cu un design deosebit, complet gratuit,
- De Iris Pro de la Intel veti putea beneficia catre sfarsitul acestui an , cand va putea fi gasit pe piata, si este solutia integrata grafica ce permite accesarea jocurilor Pc fara probleme, chiar si pentru Pc-uri mai putin performante.