De ce va pleaca vizitatorii de pe site?

/ Grafica, Web Design / 2967 Vizualizari /
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Acorda un calificativ articolului!)
Încarc...

Toate site-urile  care sunt gata sa dea sfaturi in ceea ce priveste modul de realizare a unei pagini vorbesc despre acelasi lucru, si anume retinerea atentiei vizitatorilor in cel mai scurt timp, pentru o perioada cat mai indelungata de timp. Putine insa sunt cele care si reusesc sa se faca intelese  in „retetele” de retinere a vizitatorilor.

Nu ne propunem elaborarea unui ghid, ci doar punctarea catorva aspecte majore, precum si sugestii de remediere a problemelor unui site care nu reuseste sa isi retina vizitatorii suficient de mult.

  • Die hard

    Un site incarcat, care se vede greu, dificil de incarcat pe diferite suporturi, conceput doar pentru telefoane mobile, sau doar pentru tablete, care apare dezlanat si greu de citit pe orice alt dispozitiv decat pe acela pentru care a fost conceput nu are nici o sansa sa urce in ranking.

    Nimic nu frustreaza mai tare vizitatorul decat faptul ca nu poate accesa suficient de rapid informatia necesara, ca PAGINAatare, renuntati la informatia vizuala care nu are legatura cu subiectul, care nu aduce nimic in plus sau nu demonstreaza nimic din ceea ce urmeaza sa gasesti in textul materialului. Nu obligati vizitatorul sa acceseze cascade de pagini pentru a se lamuri in legatura cu subiectul care il intereseaza. Nu ingropati link-urile de navigare in maldare de text, care sa impiedice decelarea imediata a lor, obligand vizitatorul sa „pieptane” un text amplu inainte de a putea ajunge unde il intereseaza.

    Renuntati la ideea de a pune zeci de link-uri catre pagini care trateaza aproape identic acelasi subiect, incercati sa cautati optiunile pe care le poate avea cineva interesat de subiectul expus si furnizati link-uri pe subiecte complementare, nu similare.

  • Nu umblati cu cioara vopsita

    Daca pagina home este o pagina-cuprins, lasati-o asa (! ), nu o incarcati cu detalii care sa faca inutila navigarea catre celelalte pagini ale site-ului. Daca, din contra tratati un singur subiect pe pagina, epuizati toate detaliile importante despre el, fara sa intrati in amanunte de mai mica importanta sau evidente. Eventual, adaugati o zona interactiva, in care cei care doresc si alte detalii sa poata sa le ceara, fara sa alerge dupa pagini prin site.

  • Shop-ul nu mai scuza mijloacele

Nu alergati dupa advertoriale.pag Nimeni nu intra pe un site specific, in cautarea reclamelor la pasta de dinti. Vizitatorii isi doresc sa afle cat mai repede ceea ce cauta, iar daca nu le oferiti sansa de a gasi rapid informatiile, punandu-i sa se descurce in hatisuri de reclame care (desi aduc venituri) sunt cutite cu doua taisuri, daca sunt ilogic gestionate.

In cazul in care folositi pop-up-uri, incercati sa nu acoperiti textul principal si aveti grija sa afisati la loc vizibil butonul de inchidere a acestuia, astfel incat sa nu obligati vizitatorul sa urmareasca ceva ce ii displace. Il veti alunga definitiv si pe el si pe oricare dintre prietenii lui cu interese similare. Daca aveti o fereastra video care porneste automat, incercati sa nu utilizati pentru ilustrare fonica sunete deranjante sau volum ridicat. In cazul in care vizitatorul acceseaza site-ul dumneavoastra dintr-un birou, sau din orice loc public, sau chiar din propria sa casa, primul gest va fi sa iasa urgent de pe site, indiferent cat de necesare i-ar fi informatiile stocate acolo.

  • Nu ne inscrieti cu forta!

Evitati  succesiuni nefiresti ale evenimentelor de pe site, cum ar fi inregistrarea inainte de a permite vizitatorului sa vada efectiv ce anume ofera site-ul. Orice vizitator va fi reticent la astfel de practici si va renunta din start sa continue procesul de inregistrare, considerand fie o pierdere de timp, fie o intruziune in deciziile personale. Nu cadeti in extrema cealalta, in care un vizitator care isi doreste sa se inscrie pe site, sau sa primeasca un eventual newsletter, sa nu mai stie pe unde sa caute dupa formulare, sau sa completeze zeci de date inutile doar din dorinta de a va crea o baza de clienti stufoasa. Nu sunteti sociolog ca sa efectuati studii de varsta/sex sau venituri in randul vizitatorilor dumneavoastra. Daca aceste detalii va sunt neaparat necesare, sau le considerati utile, gasiti alte mijloace de a intra in posesia acestora, fara sa obligati vizitatorii sa petreaca minute in sir pentru a completa aceste date. Vor renunta, cu siguranta, oricat de binevoitori ar fi pornit sa se inscrie.

  • Nu vreau sa pun ochelarii

pag2O paleta coloristica agresiva, culori mult prea stralucitoare, prea stridente sau excesiv de amestecate, forme care se intrepatrund, textul in culori apropiate cu imaginea suport, sunt doar cateva greseli care alunga vizitatorii de pe pagina dumneavoastra.

Paleta culorilor pentru o pagina, incluzand in acestea si culorile textelor, nu trebuie sa depaseasca 6, in conditiile in care pagina este o pagina-rezumat.

Daca folositi mai multe culori-fundal, renuntati sa aveti si textul colorat diferit. Alegeti o culoare care sa fie vizibila si sa nu disoneze cu culorile de la fond. Textul  colorat in mai multe culori oboseste ochiul cititorului de aceea, este admis doar pentru reclame, sau pentru sublinierea unor idei, situatie in care are menirea de a atrage privirea si atentia cititorului.

Daca ati tinut cont de toate sugestiile de mai sus, nu aveti motive sa va indoiti de succesul site-ului dumneavoastra ca si realizare grafica.

Ramane sa furnizati continut util, si totul va decurge fara probleme in relatia dumneavoastra cu vizitatorii site-ului.

Va dorim succes!


Alte articole din aceeasi sectiune

Asteptam cu interes punctul tau de vedere!

Email-ul tau nu va fi publicat. Toate campurile sunt necesare sa fie completate. Mesajul tau va fi moderat inainte de publicare.