Facebook ia atitudine impotriva clickbait-ului
Clickbait-ul, dupa cum sugereaza si numele, este o „momeala pentru click-uri”. Este un concept prin care unele pagini se promoveaza in mediul online si cu care fiecare dintre noi am interactionat la un moment dat.
Pentru a realiza un clickbait „ca la carte” trebuie sa oferi materialului tau un mesaj cu impact puternic pentru cititori si, eventual, sa atasezi o imagine abstracta, care, de cele mai multe ori, scoate din context esenta continutului, motivand utilizatorul sa iti acceseze pagina.
Intrucat Facebook este una din cele mai mari retele de socializare, ea reprezinta si un mediu de promovare gratuit, astfel, pentru a obtine un impact maxim, unele pagini recurg la conceptul de clickbait pentru a se promova.
Prima masura prin care Facebook a redus numarul de cazuri de clickbait a fost modificarea algoritmului de afisare a postarilor in newsfeed, oferind prioritate paginilor pe care utilizatorii isi petrec un timp indelungat, intrucat s-a mers pe premiza ca daca cineva nu gasea continutul dorit, iesea in scurt timp de pe pagina.
Acest lucru nu a fost suficient din pacate, asa ca cei de la Facebook au dezvoltat un sistem de analiza a titlurilor specifice clickbait.
Sistemul a fost pus la punct de o echipa care a analizat mii de astfel de titluri si a reusit sa gaseasca o forma generala a acestora.
Unii utilizatori beneficiaza deja de acest nou serviciu, iar pe viitor ne asteptam ca intreaga comunitate Facebook sa aiba acces la acesta.