Facebook-ul si realitatea augmentata
Asa cum Michael Abash a sustinut, si avea mare dreptate, relitatea virtuala este ceva ce am folosi cu totii daca ar fi bine facuta.
De cand a aparut pe piata primul cardboard si primele tentative de efecte pentru realitatea virtuala (casti, masti, manusi, costume) start-up-uri si firme de succes au inceput batalia lui „mai bine facut”, actionand pe diferite cai si in diferite domenii.
Unii minimalizand echipamentul, altii insistand pe transformarea lui intr-un echipament complex si destul de solicitant, alta directie avand drept scop primordial imbunatatirea calitatii imaginilor si vitezei de reactie a programului, fiecare si toti impreuna cauta solutii pentru dezvoltarea sistemului catre ceea ce ar trebui sa fie un echipament, usor, adaptabil nevoilor oricarui utilizator, capabil sa satisfaca si suscite interesul oricarui gamer, indiferent de nivel si al oricarui utilizator care are nevoie sa invete sau sa comunice.
Atat realitatea virtuala cat si cea augmentata au scopul de a cufunda utilizatorul intr-un mediu complet (in cazul realitatii virtuale) sau cvasi-virtual (cand este vorba despre realitate augmentata), in acest caz, utilizatorul continuand, partial sa se afle in mijlocul lumii reale, sa atinga elemente ale realitatii fizice, sa le modifice pozitia, sa le vizualizeze in acelasi timp cu elementele virtuale.
Implicarea Facebook in realitatea augmentata nu este o surpriza pentru nimeni, mai ales datorita faptului ca, Facebook-ul este o retea de comunicare foarte apreciata de catre utilizatori, si din acest punct de vedere, realitatea augmentata poate trece utilizatorul retelei in zona de comunicare in care detaliile nu sunt doar cele clasice, ci au toate beneficiile realitatii augmentate.
Cum anume isi propune Zuckerberg sa beneficieze de realitatea augmentata, este deocamdata un secret, insa, afirmatia sa, conform careia, un simplu telefon este incapabil sa faca asta, spune foarte multe.
Probabil ca achizitionarea Oculus din vara trecuta, achizitie pentru care Facebook a platit 2 miliarde de dolari isi va arata in curand roadele.
Ceea ce putem sa garantam, este faptul ca Zuckerberg va utiliza pentru aceasta un dispozitiv mai comod decat batranul telefon.
Sa inceapa apusul erei smartphone-utilor? La cat de rapid evolueaza tehnologia, nu cred ca in cativa ani ni se vor mai parea ciudati ochelarii lui Geordi LaForge din celebrul Star Trek.