Google isi modifica strategia
Un criteriu important prin care Google ierarhizeaza site-urile in search o constituie semnificativitatea respectivului site pentru topicul cautarii.
Pentru a evalua acest parametru destul e volatil, Google monitorizeaza comportamentul vizitatorilor care au aceleasi interese cu search-ul luat in analiza. Cu cat site-ul este mai semnificativ pentru vizitator, cu atat timpul petrecut de acesta pe site este proportional crescut.
In aceste coditii, un site cu dificultati de downloadsau cu viteze mici de reactie la comenzile vizitatorului, va fi rapid parasit de acesta, in favoarea unora care chiar daca sunt mai putin complete ca si continut, permit accesarea rapida a informatiilor continute.
Fara a pleda pentru forme fara fond, Google considera utile site-uri complete si accesibile indiferent de dispozitivul de pe care sunt accesate.
Si in ceea ce priveste dispozitivul, se pare ca vor aparea modificari importante. Numarul persoanelor care acceseaza site-uri de pe dispozitivele mobile este destul de mare si intr-o crestere galopanta in ultimii ani, fata de persoanele care acceseaza site-urile de pe desktop-uri si laptop-uri.
Ca urmare a acestei tendinte, de ceva vreme conturata, Google a anuntat faptul ca incepand cu luna mai, anul acesta va creste simtitor importanta site-urilor concepute mobile-friendly si ca urmare a acestui fapt, toate firmele care isi doresc urcarea in topuri sau mentinerea in primele pozitii din ranking opteaza pentru modificarea site-urilor pentru a deveni responsive, daca nu au facut deja acest pas. Ideea principala de care se leaga Google in acest demers este de a oferi si utilizatorilor de dispozitive mobile, al caror numar este in crestere semnificativa, o experienta deosebita la vizitarea oricarei pagini de internet.
Este bine-cunoscuta obsesia celor de la Google pentru reducerea vitezei de incarcare a unui site, iar daca vreti sa vedeti cat de mobile-friendly va este site-ul, aveti la dispozitie testul propus de Google
aici.
Daca rezultatele sunt dezamagitoare, incercati sa studiati cu atentie propunerile de mobile SEO ale Google, de pe pagina oficiala.