Jocuri care au iesit pe piata, desi nu ar fi trebuit
Jocurile PC au avut mereu scopul de a distra consumatorii acestei industrii, astfel producatorii urmaresc permanent crearea jocului perfect din toate punctele de vedere (story-line, grafica, etc.), insa exista si jocuri care si-au dezamagit cumparatorii. Acesta este un top al jocurilor care au facut consumatorii industriei de gaming sa regrete achizitia facuta:
•”Outpost”- aparut in anul 1994, un joc al generatiei Windows 3.1. Acest joc a fost asteptat foarte mult de consumatori, in special de fanii science-fiction, avand in vedere ca era o productie Sierra On-Line si ca, la crearea acestuia a luat parte un om de stiinta de la NASA. Initial, jocul a promis mult, insa a dezamagit prin game-play-ul conceput mediocru.
•”Streets of SimCity” – acest joc a fost lansat de “Maxis” si a fost apreciat de jucatori pentru faptul ca jocul era de tip “racing” si permitea jucatorilor intrecerea in orasele create in “SimCity 2000”, insa acesta este singurul aspect pozitiv al jocului.
Jocul a dezamagit prin controlul foarte prost si prin numarul mare de buguri, aceste defecte asigurandu-i un loc in topul nostru.
•”Extreme Paintbrawl” – o productie a anului 1998. Anumite defecte ale jocului pot fi trecute cu vederea, dat fiind faptul ca dezvoltatorii au creat acest joc in aproximativ doua saptamani. Jocul starneste dorinta jucatorilor de a omori pentru a se distra, fapt care a deranjat mare parte din consumatori. De asemenea, lipsesc multe aspecte fundamentale: grafica folosita fiind deja depasita la acea perioada, iar scopul jocului nu era in concordanta tema cu acestuia, lucru care a compromis game-play-ul.
•”Daikatana” – un joc first-person shooter lansat de John Romero in anul 2000. Primul defect al acestui joc l-a reprezentat momentul aparitiei, producatorii estimand initial ca va fi lansat in anul 1997,intarzierea lansarii nu a fost primita prea bine de catre cumparatori. Datorita faptului ca lansarea lui a fost intarziata mult ( cu aproximativ trei ani) grafica folosita era deja depasita in acea perioada. Game-play-ul nu a fost foarte complicat, inamicii nu opuneau rezistenta atat incat jucatorii sa aiba parte de actiune si suspans, datorita acestor defecte, consumatorii au declarat jocul ca fiind neinteresant, chiar plictisitor.
•”Halo 2” – aceasta a doua parte a unui joc first-person shooter a fost asteptata de o masa imensa de consumatori, datorita impactului primului joc.
“Halo 2” nu poate fi considerat un joc plictisitor sau care sa lase de dorit, insa cumparatorii pentru varianta PC au fost nevoiti sa astepte cu aproximativ 3 ani mai mult, intrucat jocul a fost lansat initial pentru Xbox, iar varianta PC era functionala exclusiv pe Windows Vista, fapt care i-a determinat pe jucatori sa scoata din buzunar niste bani in plus pentru a se bucura de acest joc.
Consumatorii din industria de gaming sunt un juriu foarte greu de multumit, insa fara ei aceasta industrie nu si-ar mai avea rostul.