Tendinte in design pentru 2016, asa cum se contureaza ele pana acum

/ Gadgeturi, Software / 2737 Vizualizari /
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Acorda un calificativ articolului!)
Încarc...

 Zi de zi suntem asaltati de noi si noi aplicatii menite sa ne usureze cautarile, sa ne faciliteze relatiile cu ceilalti utilizatori sau sa ne scoata din incurcaturi financiare sau matematice.

watchDirectiile in care se par ca evolueaza  anul acesta  aplicatiile sunt  enumerate mai jos. Va invitam sa va spuneti propriile pareri si eventual, sa initiem un dialog pe aceasta tema. Nu avem pretentia de a le fi descris pe toate si sunt sigura ca discutiile pe aceasta tema sunt vaste.

  • Aplicatii micro, destinate monitorizarii unui stimul si  furnizarii unui singur raspuns in timp real

Acest tip de aplicatii se integreaza rapid in activitatile noastre zilnice, in programul nostru, in diverse moduri.

Avem bratari fitness capabile sa ne masoare pulsul si temperatura, numarul de pasi etc. si  sa monitorizeze starea noastra de sanatate dupa cativa parametrii, avem elemente de  gestiune casnica ce monitorizeaza lumina, temperatura si umiditatea aerului, gestioneaza un perimetru, o incinta, trimitand informatii scurte utilizatorului in legatura cu acesti parametrii sau modificandu-i in consecinta pentru a se inscrie intr-o plaja de  valori acceptate.

Pentru acest tip de aplicatii utilizatorii se conecteaza  insa nu isi doresc sa petreaca foarte mult timp conectati. Fiecare astfel de aplicatie  este o oportunitate a unui brand de a ne construi si contura stilul si obiceiurile, iar in conditiile in care puteti oferi aplicatii in serie pe aceeasi structura, va deveni o mina de aur, consumatorii fiind  deja obisnuiti cu modul de operare, vor inclina sa achizitioneze un produs nou al unui brand deja familiar.

Pentru aceasta,  este imperios necesar sa fiti primul care lanseaza pe piata un tip de aplicatie, sa va asigurati de impactul necesar, situatie in care veti  beneficia de toate avantajele ce decurg din aceasta.

Firmele ar trebui sa acorde o atentie deosebita semnalelor care vin din piata, sa caute sa se plieze pe asteptarile viitorilor clienti , oferindu-le  aplicatii in conformitate cu nevoile detectate si cu tendinta generala.

  • Colectarea de informatii personale

app1Colectarea datelor personale nu mai este o activitate de care publicul sa nu fie constient, insa a reusit sa genereze o isterie in masa in ceea ce priveste protectia datelor personale. Aplicatiile pot sa  transforme aceasta teama de a incredinta date personale unor persoane straine, intr-o oportunitate, prin implementarea unui concept de genul „privacy by design”.

Aceasta notiune se bazeaza pe faptul ca produsul include proceduri de secretizare a datelor colectate, iar in Uniunea Europeana, reglementarile generale de protectie a datelor forteaza firmele sa implementeze proceduri stricte de protejare a datelor private ale persoanelor.

Ce puteti sa faceti pentru a putea sa intrati in posesia datelor personale ale utilizatorilor atunci cand acestea va sunt neaparat necesare? Nimic mai simplu. Fiti sinceri si deschisi. Explicati intr-o maniera conversationala, empatica, necesitatea colectarii datelor, incercati sa fiti transparenti in explicatii  si fiti siguri de faptul ca oamenii prefera sa fie lamuriti, sa decida singuri, decat sa afle ce li s-a intamplat, fara stirea lor.
Implementati, asa cum a facut Microsoft un sistem performant de protejare a datelor personale si asigurati-va ca aduceti acest fapt la cunostinta utilizatorilor.

  • Organizatiile vor aplicatii pentru angajatii lor

Cariera nu mai este de mult o directie cu sens unic si un drum fara suisuri si coborasuri. Pentru a urca in ierarhie, angajatii muncesc din greu si se perfectioneaza zi de zi, isi calculeaza cu grija pasii si acumularile si au nevoie de asistenta pentru a isi urma telurile si pentru a capata skill-urile necesare. Aceasta tendinta a angajatilor poate sa fie  o mina de aur pentru companiile capabile sa construiasca un cult al telului personal.

omAvand in vedere imaginea generala conform careia nimeni nu isi doreste un job in care sa se simta o rotita mica intr-un  angrenaj imens, pe de alta parte nu este cazul sa  instaurati teama de decizii si sa o ingraditi de proceduri gresite sau partial ambigue.

Angajatii multumiti isi doresc sa se simta inspirati, sa aiba un focus si sa fie sustinuti pe durata  realizarii task-ului. Astfel veti avea parte de angajati in plin elan, legati de afacerea dumneavoastra si ca urmare, deosebit de valorosi.

Pe de alta parte, angajatii isi doresc sa se simta in siguranta,  inclusi in sistem, locul de munca devenind mai degraba o extensie a vietii lor sociale, nu o constrangere.
Pentru aceasta, firmele care realizeaza acest tip de relatii angajati-companie, investesc in realizarea de aplicatii menite sa usureze munca angajatilor lor, sa ii aduca mai aproape, sa usureze comunicarea in lantul de decizie pentru a facilita astfel si scurta pe cat posibil procesele in cadrul firmei.

Axandu-va pe astfel de aplicatii, pe realizarea de sisteme simple si rapide de comunicare, pe produse capabile sa isi asume o parte din decizie pe seama parametrilor determinati, aveti o piata cu totul noua careia sa va adresati.

  • Aplicatiile de lux- accesibile tuturor

Daca pana nu de mult aplicatiile de lux (de exemplu asistentii personali) erau apanajul persoanelor care reuseau sa considere un avantaj achitarea unor costuri substantiale, acum, dupa „nebunie botilor” lansata de Microsoft in urma cu cateva saptamani cand a demonstrat in San Francisco performantele unor boti de comunicare  capabili sa ierarhizeze raspunsurile in functie de preferintele utilizatorului, se pare ca asistentii personali sunt accesibili unei plaje uriase de persoane carora nu le pun in nici un fel probleme financiare si care cel mai sigur vor prefera o astfel de asistenta in perioada imediat urmatoare.

In aceasta ordine de idei este foarte important sa luati in calcul viitorul deja enuntat si sa ganditi dincolo de display, oferind consumatorilor aplicatii moderne, capabile sa acopere o gama larga de necesitati si avand un design user-friendly.

Ajutati-va consumatorii sa se descurce mai usor in zonele unde sunt mai vulnerabili, la drum, departe de casa, in timpul liber sau la servici si veti castiga o piata fidela si in constanta crestere, visul oricarui creator de aplicatii.


Alte articole din aceeasi sectiune

Asteptam cu interes punctul tau de vedere!

Email-ul tau nu va fi publicat. Toate campurile sunt necesare sa fie completate. Mesajul tau va fi moderat inainte de publicare.