Twitter are o problema cu trolii si o trateaza cu comprese
Deja toata lumea stie ca Twitter are o problema cu trolii. Ce sunt acestia? Ei, bine, sunt persoane sau programe special create pentru a interveni in discutii si dezbateri in scopul de a abuza persoanele participante la discutie, de a isi sustine vehement, intr-un limbaj, mai putin academic, punctele de vedere, de regula in opozitie cu oricare dintre participanti, situatie in care, discutia este, pe rand, parasita de acestia.
In relatie cu trolli, comportamentul internautilor, ca sa le zicem asa, este diferit. O mica parte intervin in discutie fie pentru a linisti spiritele, fie pentru a consola victima abuzului, acestia atragandu-si, de regula vehementa troll-ului, restul de participanti suferind de sindromul „Genovese”( denumit dupa tanara agresata fizic intr-un spatiu public si care, in ciuda strigatelor sale de ajutor, a fost lasata sa moara, dat fiind ca nici trecatorii nici vreun echipaj de politie nu s-au sinchisit sa se intrebe ce se intampla cu ea, mai multe ore).
Cum combate Twitter aceasta plaga?
Este, la aceasta ora, mai mult decat evident faptul ca banarea cuvintelor cu conotatie sexuala, nu impiedica astfel de manifestari agresive, si chiar daca baneaza un anumit cont, este foarte usor sa fie creat un altul, practic in cateva minute, si agresiunea sa reinceapa mai ferventa ca inainte.
In aceste conditii, Twitter adopta singura solutie, blocarea cu ajutorul unui sistem care utilizeaza numarul de telefon al posesorului contului respectiv, ceea ce reduce sansele de a reveni in aceeasi forma intr-un interval foarte scurt de timp.
Deja Twitter a inceput urmarirea numerelor de telefon ale bine-cunoscutilor trolli. In acest moment, Twitter ca si Facebook asociaza optional contul, cu numarul de telefon al posesorului contului, astfel incat nimic nu obliga trolli sa isi lege contul de numarul de telefon personal. Insa, Twitter sustine faptul ca la prima abatere ( ha!!), contul troll-ului este blocat pana la furnizarea numarului de telefon. Acest numar de telefon, alaturi de adresa de e-mail de pe care a fost creat contul, sunt verificate intr-o lista de trolli, in urma carei verificari se va decide banarea completa ( pe numar de telefon si e-mail)a contului respectiv. Serios!?!
In plus, Twitter a extins initiativa de anul trecut conform careia oferea posibilitatea martorilor de a raporta un abuz, chiar daca victima nu facea nici un demers in acest sens. In acest moment, Twitter trateaza similar fapte cum ar fi, autoflagelarea, personificarea si publicarea de detalii intime.