Yahoo Small Business a parasit scena, intra in lumina rampei, Luminate
Una dintre tentativele de reorganizare Yahoo (aminteam intr-un post anterior necesitatea ca Yahoo sa initieze ceva schimbari daca nu doreste sa ia drumul spre anonimat pe care l-a avut AltaVista), a fost momentul cand a inlocuit, asta-vara,Yahoo Small Business cu Luminate, schimbare anuntata la momentul respectiv atat pe site-ul Yahoo Small Business, cat si intr-o postare pe blogul lor, Tumblr.
Drumul spre Luminate
Doua randunici, doua mari si doua mici
Un aspect deosebit de interesant il reprezinta faptul ca Yahoo Small Business nu este doar o platforma de comert electronic, ci sunt de fapt doua, una mai veche, la care Yahoo nu s-a decis sa renunte niciodata, iar cea de-a doua, mai noua, anuntata la vremea respectiva ca fiind cea „de viitor”. Din pacate, viitorul a fost pana in acest moment, destul de incert (nu-i vorba, ca nici de aici inainte nu suntem cu mult mai lamuriti).
Anuntul respectiv nu a avut alt efect, decat ca a bulversat pe toti cei care isi aveau afacerile pe MS1 (devenit peste noapte un dinozaur, o relicva), imaginandu-si o platforma in deriva, de care nimeni nu se mai ocupa si si-au dorit sa migreze catre mai tanara platforma MS2, insa au constatat cu stupoare ca cele doua platforme nu au absolut NIMIC in comun, prima fiind realizata de RTML, iar pentru cea de-a doua, Yahoo a luat decizia sa renunte la serviciile RTML, in speranta ca va reusi sa atraga un ” peste ” mult mai mare. De ce s-a luat decizia de a se renunta la RTML… este una dintre inexplicabilele decizii care contureaza aceasta istorioara. In nici un caz RTML nu a fost cea care sa impiedice MS1 sa devina cea mai adaptabila platforma de comert electronic din lume. Atunci de ce schimbarea?
Nu ar trebui inteles eronat faptul ca aceasta platforma ar fi una perfecta. Nici pe departe, insa in echipa care a stat la baza crearii ei, nu RTML-ul a fost factorul -problema ca sa zicem asa. Nu imi propun sa analizez acest subiect, asa ca prefer sa trec ceva mai departe.
Perioada Alibaba
Anul trecut, Yahoo! a anuntat trecerea pe Alibaba, protejand milioane de dolari in active, intr-o noua companie. Aceasta miscare a bulversat inca o data (daca mai era cazul) intreaga comunitate, ceea ce a dus la zeci si sute de speculatii si presupuneri.
Avand in vedere faptul ca Yahoo! este in general vazuta ca o companie media, a avut dintotdeauna relatii cel putin inexplicabil de ciudate cu singurul sau serviciu B2B, reprezentat prin Yahoo Small Business, aducandu-i de cele mai multe ori prejudicii de imagine. Cel putin asa s-a vazut din piata.
Odata cu transferul pe Alibaba, Amer Akhtar a initiat cateva schimbari deloc de neglijat atat pe platforma MS1, cat si pe MS2, usurand calea de trecere catre Luminate.
Say Hello to Luminate
In ceea ce priveste MS1, noua echipa de conducere, formata in continuare, in mare parte, din membrii vechi, s-a decis de data aceasta reinnoirea platformei, MS1 beneficiind in ultimele cateva luni de mai multe schimbari decat in a avut parte in ultimii cativa ani, scotand cu aceasta ocazie la lumina faptul ca RTML a conceput si creat o platforma capabila sa tina pasul cu schimbarile importante in domeniu. Bineinteles ca mai sunt multe de facut, insa ritmul cu care s-au operat modernizarile deja implementate, precum si faptul ca acestea au avut efecte „minim invazive”, este meritul incontestabil al RTML, credem noi.
Acum, in confuzia creata de aceste manevre destul de bulversante pe o piata destul de putin flexibila la schimbare, Luminate trebuie sa isi decline mai mult decat prezenta in piata. Trebuie sa decida si sa comunice clar beneficiile pe care le ofera utilizatorilor, sa se defineasca din punct de vedere al targetului propriu, al utilizatorilor pe care se asteapta sa ii atraga, s.a.m.d.
In acest moment, povestea nu s-a incheiat, probabil ca vom asista la cateva schimbari importante cel mai devreme in ultimele luni ale acestui an, iar Luminate nu porneste neaparat de pe o pozitie de invidiat in relatia cu piata.
As vrea sa le uram succes.